Képzelje maga elé a helyzetet: beír néhány szót a Google keresősávjába, megnyomja az Enter billentyűt, és egy találati képernyő jelenik meg. De melyikre kattint először – az oldal tetején lévő hirdetésre vagy a lejjebb található organikus listák egyikére? A válasz igencsak egyértelmű!
A Chitika Insights által végzett 2023-as tanulmány megállapította, hogy a normál Google helyezési listára - melyet vállalkozásunk is optimalizál - érkezik a felhasználói kattintások 71,5%, míg a hirdetésekre csupán a kattintások 5,7%-a megy. Ez annak ellenére van így, hogy a hirdetések foglalják el az első pozíciókat a kulcsszavak beírása után, azonban a hirdetések általi megjelenést a válaszadók többsége nem tartotta professzionálisnak és sok esetben félrevezetőnek titulálta. Véleményük szerint az első oldalon szereplő (első 10) találat felé sokkal nagyobb bizalommal vannak, mint akár a legelső hirdetés felé.
Miért hajlamosabbak az emberek a Google helyezés javítás során elért eredményekre kattintani, mint a Google hirdetésekre?
Van néhány lehetséges magyarázat. Az első és legfontosabb, hogy az emberek általában jobban bíznak az organikus eredményekben, mint a hirdetésekben, mert azok objektívebbnek tűnnek – elvégre nem fizethet a Google-nak azért, hogy javítsa a helyezést az organikus listákon. Ezenkívül a hirdetések tolakodóak és zavaróak lehetnek, különösen akkor, ha nem kapcsolódnak ahhoz, amit a felhasználó keres. Az irreleváns vagy túlzott mennyiségű hirdetések negatív felhasználói élményt okozhatnak, amit a Google nagyon komolyan vesz. 2023-ban a Google olyan változtatásokat hajtott végre algoritmusán, amely kifejezetten odafigyelnek erre, hiszen az olvasók többségét konkrétan bosszantja a hirdetések megjelenése és a tényleges keresési élményébe való negatív beavatkozásnak tartja.
Akkor most Google helyezés javítás vagy Google hirdetés?
Szóval, mit jelent mindez a vállalkozások számára? Teljesen le kellene mondanod a Google hirdetésről? Nem feltétlenül. Bár igaz, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kattintanak egy organikus eredményre, mint egy hirdetésre, ám a nagy konkurenciával rendelkező kulcsszavak esetében költséghatékony megoldás lehet. Akkor döntesz igazán jól, ha arany középutat keresel, de egyértelmű tendencia mutatja, hogy - bár nem egyszerű folyamat - de a Google helyezés javítás a legkifizetődőbb megoldás, ha a Google keresőből szeretnél ügyfeleket szerezni.
Fotó: Freepik